Höstens första medlemsmöte.

Nu börjar hösten närma sig och allt återgår till det normala och så även aktiviteten inom partiet. Den 22:a augusti börjar skolorna igen och då har vi även höstens första medlemsmöte som lägligt nog kommer att ägnas åt att diskutera just skolan. Som många av er kanske vet är det mycket som händer på skolfronten i Sundbyberg. Det har varit stora budgetunderskott, nedskärningar, hot om nedläggning, uppsagda chefer och allmän röra. Därtill byggs det nytt. Två kommunala skolor planeras i Ursvik och diskussioner om en ny central gymnasieskola har varit på tapeten länge men tycks aldrig komma längre än till diskussioner. Mycket behövs göras med skolorna i Sundbyberg, den saken står klar. Men vad ska vara Vänsterpartiets linje? Hur vill vi, både övergripande och i de specifika fallen, att det ska bli med våra skolor, och var ska de ligga? Allt detta hinner vi inte besluta på ett möte men vi börjar i alla fall att diskutera tillsammans.

Mer info kommer i brevlådan till alla medlemmar!