Solidariska Sundbyberg

Det görs oerhört mycket bra i Sundbyberg – föreningar, församlingar, kommunen och helt vanliga sundbybergare gör dagligen fantastiskt fina insatser för att hjälpa sina medmänniskor och göra staden lite mer välkomnande för alla. Ibland behöver jag hjälp, ibland du.

Vi partipolitiskt aktiva får ofta frågor från medborgare om hur man kan hjälpa till på olika sätt – utan att för den sakens skull gå med i något parti.

Det kan handla om att välkomna nyanlända flyktingar, dela ut kläder till behövande, stötta unga tjejer att ta plats, hjälpa våldsutsatta kvinnor och barn, nattvandra för en tryggare stadsdel eller bara finnas där som medmänniska.

Guiden Solidariska Sundbyberg är vårt försök att svara på just dessa frågor. Här har vi helt enkelt samlat olika aktiviteter och organisationer som du kan engagera dig i ideellt/som volontär. De som finns med i listan har ingen koppling till Vänsterpartiet. Vi gör inte på något sätt anspråk på att ha en komplett lista. Ge oss gärna fler tips.

För ett öppet Sundbyberg för alla!

Vänsterpartiet Sundbyberg

Guiden hittar du här.