Nominera till nämndeuppdrag!

Nu finns det möjlighet att nominera dig eller någon annan till förtroendeuppdrag inom kommunen.

Förtroendevalda till Sundbybergs stads nämnder väljs årligen i kommunfullmäktige. Därför har vi i partiföreningen bestämt att också ha val på årsbasis. Då valen på kommunfullmäktige sker 11 december kommer partiföreningen att hantera valen på medlemsmötet 29 november.

Har du redan ett uppdrag? I sådana fall nomineras du automatiskt och behöver inte nominera dig själv på nytt. Vill du däremot inte ha kvar ditt uppdrag behöver du anmäla detta.

Följande nämnder går att nominera till:

• Grundskole- och gymnasienämnden
  • Social- och arbetsmarknadsnämnden
  • Förskolenämnden
  • Äldrenämnden
  • Kultur- och fritidsnämnden
  • Stadsmiljö- och trafiknämnden
  • Byggnads- och tillståndsnämnden

Du behöver vara medlem för att nominera dig till ett uppdrag, men ingen fara om du är ny i kommunpolitiken – tvärt om! Vi söker efter representanter med olika bakgrunder, erfarenheter och kompetenser. Som representant blir du del av vår kunniga och engagerade kommungrupp – och du är aldrig ensam i ditt uppdrag, utan du får stöttning hela vägen. Så ta chansen att nominera dig eller någon annan! Uppdragen i nämnderna är arvoderade.

Är du nyfiken på vad det innebär att ha ett uppdrag och vill veta mer? Kontakta gruppledare Moisés Ubeira, [email protected] eller kom på vår informationsträff 20 november 18.00 i partilokalen. Mer info här.

För att nominera – kontakta valberedningen på [email protected].

Sista dagen att nominera är 21 november.