Vi har Sveriges första ÄTUP-diplomerade politiker!

Under det senaste året har vi jobbat med att utbilda vår personal inom äldreomsorgen enligt ÄTUP – en utbildning som syftar till att öka kunskapen om och förebygga undernäring bland äldre. Undernäring är ett vanligt men ofta osynligt problem bland äldre som kan leda till andra sjukdomar och besvär. Därför har vi varit måna om att öka kunskapen inom våra verksamheter.

Det är viktigt att våra politiker, som bär det yttersta ansvaret för våra kommunala verksamheter och för Sundbybergs invånare, har god kunskap om verksamheterna de beslutar över. Därför har vårt kommunalråd Towe Bengtsson, i sin roll som ordförande i äldrenämnden, sett till att nämndens politiker fått möjlighet att gå utbildningen och få samma kunskapslyft som personalen. Towe är dessutom Sveriges första ÄTUP-diplomerade politiker!

Tillsammans tar vi ansvar för att Sundbyberg ska bli en så bra, trygg och rättvis stad som möjligt, för alla!