• På gång

På gång

Kalender:

Valaktiviteter

10/8 – Valutbildning, Stadshuset13/8 – Valstugorna öppnar!13/8 – Valkickoff – Rissne 15.0014/8 – Affischera Sundbyberg med valaffischer16/8 – Grilla en politiker – Rissne 17.0018/8 – Grilla en politiker – Hallonbergen 17.0020/8 – Kakor och politik – Storskogen23/8 – Grilla en politiker – Rissne 17.0025/8 – Kräft- och surströmmingsskiva – 17.00-22.00

Medlemsmöten:

• 10/8 – Medlemsmöte – valpepp och nedgrävning av järnvägen – stadshuset 18.00

Kommungruppsmöten:

• Onsdag 7 september
  • Onsdag 28 september
  • Onsdag 5 oktober

MER INFO NEDAN

Valkickoff 13 augusti

Den 13 augusti öppnar vi äntligen våra valstugor – och för att fira det bjuder vi in till en valkickoff vid vår valstuga i Rissne!Vi bjuder på korv, massa valpepp, musik, riksdags- och regionpolitiker, kul samtal, valstugehäng, kommunpolitiker, politik, aktivister och gemenskap. Du är välkommen som du är, oavsett om du är medlem eller bara nyfiken på Vänsterpartiet!Daniel Riazat Vänsterpartiets skolpolitiske talesperson och kandidat till riksdagen kommer. Hanna Dahlbäck kandidat till regionen och engaerad i Barnmorskeupproret kommer. Moisés Ubeira, Towe Bengtsson, Veronica Kallander, Jesper Wiklund och många fler av våra kommunfullmäktigekandidater kommer. Kommer du?

Valstugor och affischering

Valstugor

I år kommer vi ha tre valstugor: en i Hallonbergen, en i Rissne och en i centrala på Vasagatan. Och den 13 augusti kl.11.00 öppnar dom äntligen!Nu behöver vi tillsammans kraftsamla oss – medlemmar, förtroendevalda, aktivister och sympatisörer för att efter valet få till ett rödare, rättvisare, mer solidariskt och jämlikt Sundbyberg. Boka in dig på pass i valstugorna här! Det är roligt att stå i valstuga! Inga speciella förkunskaper behövs, men vi erbjuder valutbildningar i augusti som du kan läsa mer om längre ner. Du kan vara med ny som gammal medlem, alla behövs och alla är välkomna. Känner du dig lite osäker inför att stå på stan och prata med medborgare – inga problem! Vi är alltid fler som står och många har varit med i flera valrörelser tidigare. Det finns alltid någon som kan backa upp!

Affischera Sundbyberg rött!

Den 14 augusti klockan 14.00 ska Sundbyberg fyllas av valaffischer från Vänsterpartiet! Tillsammans fyller vi Sundbybergs gator och torg, stolpar och broar med våra budskap om ett mer jämlikt Sverige och Sundbyberg!Vi behöver vara många! Och ju fler vi är desto roligare och effektivare är det! Tillsammans visar vi sundbybergarna vilket som är det bästa partiet. Vi delar upp oss i hela Sundbyberg och placerar oss i god tid på de bästa platserna så vi är redo när affischerna får sättas upp kl. 14.00! Mer information kommer. Läs mer i facebook-eventet här. Anmäl dig här

Valutbildningar

Över 25 personer har redan gått någon av våra valutbildningar och är redo för valrörelse, häng på du också!Välkommen på vår valutbildning som är ett ypperligt tillfälle för dig att peppa och förbereda dig för valrörelsen. Du är varmt välkommen oavsett om du är veteran eller ny medlem, tänkt engagera dig lite eller mycket. Valutbildningarna är till för alla våra medlemmar! Vi bjuder in till två tillfällen i augusti, en lite längre och en snabbare. Under den längre utbildningen på fyra timmar tar vi upp både nationell, regional och kommunal politik och strategi. Här får vi också besök av Vänsterpartiets bostadspolitiske talesperson Malcolm Jallow och Jonas Lindberg från Region Stockholm som berättar mer och du får också möjlighet att ställa frågor. Den lite snabbare utbildningen på två timmar tar mer fokus på den lokala politiken – även om vi självklart lyfter in en del nationell och regionalpolitik även här. 10 augusti, stadshuset, 12.00-16.00 (långa utbildningen)Anmäl dig till [email protected]

Grilla en politiker!

Nu bjuder vi in till möjligheten att Grilla en politiker i Rissne och i Hallonbergen! I anslutning till valstugorna kommer vi på tisdagar (Rissne) och torsdagar (Hallonbergen) kl. 17.00 att bjuda på korv och möjlighet att prata med kandidater från Vänsterpartiet. Det är inte helt klart än, men vi hoppas att vi får besök av också riksdags- och regionkandidater vid några av dessa tillfällen. Då är det extra viktigt att vi är några fler i valstugorna så att vi både kan grilla, prata med medborgare och dela ut flygblad! Skriv upp dig i valstugeschemat!

Insamling till freeshop!

Återbruk och politik i bästa kombinationen! Vid två tillfällen kommer vi att arrangera Freeshops vid våra valstugor. 27/8 i Rissne och 3/9 i Hallonbergen. En Freeshop är som en loppis – fast helt gratis! Varje besökare får ett antal biljetter som de sedan ”handlar för” i vårt tält. För att det ska gå behöver vi bra grejer att dela med oss av!Passa därför på att redan nu rensa och städa lite hemma och fundera på vad någon annan kanske skulle kunna ha användning av även om just du tröttnat. Det kan vara kläder, spel, leksaker, köksprylar och mycket annat. Lämna sedan prylarna i partilokalen – mer info kommer!

Kräft- och surströmmingsskiva!

25 augusti är det dags för Sundbybergs traditionsenliga Kräft- och surströmmingsskiva på Sturegatan. Självklart kommer vi från Vänsterpartiet Sundbyberg att vara på plats och dela ut flygblad och finnas där för att svara på frågor och funderingar från sundbybergarna. Kräft- och surströmmingsskivan pågår mellan 17.00-22.00, kvällen för oss är uppdelad i tre olika pass du kan skriva upp dig på här!

Kommande medlemsmöten

• Onsdag 10 maj
    Arrangörer: V Sundbyberg & ABF Norra Stockholms län
    Tid: 18.00
    Plats: Stadshuset
    Vill du delta digitalt kan du maila: [email protected]
    Ansvarig: Karin Bylund:
    Mejl: [email protected]

Kommande Kommungruppsmöten

Arrangörer: V Sundbyberg
Tid: 18.00
Ansvarig: Moises Ubeira:
Mejl: [email protected]

Vid kommungruppsmöten uppdaterar vår gruppledare om det politiska arbetet i stadshuset. Förtroendevalda får inbjudan till kommungruppsmöten, men andra medlemmar kan också delta genom att maila gruppledare Moisés.

Datumen för kommungruppsmöten är:

• Onsdag 7 september
  • Onsdag 28 september
  • Onsdag 5 oktober

Vänsterpartiet Storstockholm – distriktet

Läs gärna mer om distriktets kurser och evenemang här