Om ett år är det val!

Idag är det 365 dagar kvar till valet. Den 11 september 2022 avgörs det återigen vilken riktning medborgarna vill gå i Sverige, men också vilken politik vi i Sundbyberg vill ha.

Under den gånga mandatperioden har det blivit tydligt för oss i Vänsterpartiet i Sundbyberg vilken väg Sundbyberg måste gå – den solidariska vägen. Vägen som stärker våra verksamheter, ger god service till medborgarna, bygger broar mellan våra medborgare, stärker tryggheten och framförallt skapar ett hållbart samhälle både socialt och ekologiskt.

Att uppnå ett hållbart samhälle där vi kan förstärka de sociala och ekonomiska styrkorna och göra den gröna omställning som krävs kräver mod och framförallt handling. Att skapa vackra dokument med fina målsättningar räcker inte. Dessa måste kombineras med tillräckliga resurser som motsvarar ambitionerna.

Vänsterpartiet fick en toppnotering i den senaste nationella opinionsundersökningen på över 13 procent. Skulle motsvarande ökning ske i Sundbyberg då skulle vårt stöd sträcka sig till nästan 19 procent! Medborgarna är helt enkelt redo för en förändring. Vi i Vänsterpartiet är redo för att axla ett större ansvar. Vänsterpartiet vill ta ansvar för Sundbyberg och vara med och styra staden. Tillsammans kan vi skapa ett solidariskt samhälle!

Moisés Ubeira, gruppledare

Towe Bengtsson, vice gruppledare