Kampanj

(V)i tar ansvar för välfärden!

Stigande priser på mat, el och drivmedel har lett till en tuff ekonomisk situation för många. Regeringen och deras samarbetsparti Sverigedemokraterna står mitt i krisen utan krispolitik och ber oss ”bita ihop”. Detta samtidigt som de har gett alldeles för lite pengar till kommunerna, vilket påverkar välfärden negativt och drabbar oss alla. Särskilt de som redan har det svårt.

Till skillnad från regeringen och Sverigedemokraterna har vi i Vänsterpartiet många förslag på en ansvarstagande politik. För att uppmärksamma våra alternativ till regeringen och Sverigedemokraternas i bästa fall likgiltiga och i värsta fall pådrivande politik under stundande kris driver vi i Vänsterpartiet Sundbyberg under våren kampanjen (V)i tar ansvar för välfärden!

• Inför Sverigepriser på el
  • Halvera biljettpriserna i kollektivtrafiken
  • Inför högkostnadsskydd i tandvården
  • Stärk a-kassan