Tobias Tengström

Tobias Tengström 160305Tobias Tengström är ordförande i Vänsterpartiet Sundbyberg och ersättare i Byggnads- och tillståndsnämnden. Sedan 2010 har han bott i Rissne, och det var då han började engagera sig i Vänsterpartiet, och har jobbat både i styrelsen och suttit i nämnder.

– Vänsterpartiet har en tro på människan och allas inneboende kraft, samtidigt som vi inte lämnar någon utanför, utan vi vill ha ett samhälle där vi bryr oss om varandra. Detta är en av orsakerna till att jag är aktiv i Vänsterpartiet, säger Tobias Tengström.

– Många av de problem som finns i dagens samhälle förvärras av att det finns för lite solidaritet, jämställdhet och miljömedvetenhet. Här har Vänsterpartiet svar på hur vi kan jobba för att göra världen bättre för många samtidigt som vi tar hand om vår jord.

Till yrket är Tobias administratör på regeringskansliet. Tidigare har han jobbat i över 15 år med administration och kommunikation inom nykterhetsrörelsen. Utöver Vänsterpartiet är Tobias aktiv medlem i nykterhetsorganisationen IOGT-NTO sedan 25 år och har flera uppdrag i den bostadsrättsförening där han bor. Frågor som Tobias särskilt brinner för är likabehandlingsfrågor, mänskliga rättigheter, folkhälsa och demokrati.